zondag 21 februari 2010

Vereerd met de lingerieaward

Vandaag ben ik degene die de award heeft gekregen, hartstikke leuk!
Merel, dank je wel voor het doorgeven. :-)
Een aantal vragen:
Waarom maak jij lingerie? Omdat ik het leuk vind om zelf mijn eigen lingerie te ontwerpen. En in eerste instantie, omdat ik de bh's in de winkel niet zo lekker vond zitten. Ik heb altijd interesse gehad in kleding maken. En ben altijd in de weer geweest met combineren van gekke stofjes en aparte combinaties maken. Lingerie was en is de nieuwe uitdaging.
Hoelang maak jij lingerie? Ik ben in december 2008 begonnen.
Waar/hoe heb je het geleerd? Ik ben begonnen met een bh-patroon van Merckwaerdigh, die had ik bij ons stoffenwinkeltje gekocht. Ik snapte niet helemaal, hoe de bh in elkaar gezet moest worden en ben toen op het ZLMforum terecht gekomen. Daar zag ik een tutorial van Sigrid staan en heb die uitgeprint en erbij genomen. Zo kon ik van start, daar heb ik echt veel aan gehad. Ook de site van Jessica Tromp vond ik heel duidelijk. Bleef toch tegen een aantal problemen aanlopen en wilde graag leren patroontekenen. Ik ben toen op les gegaan bij Marjan van de Crommert bij Naaicentrum de Speld. Ik heb inmiddels 2 cursussen bij haar gevolgd en tussendoor heeeeeel veel geoefend.
Waar haal jij je inspiratie vandaan? Ik maak veel schetsen, die probeer ik uit te werken. Maar vooral door aparte stofjes en kantjes. Websites van lingeriemerken, het forum.
Waar koop jij het liefst je materialen ? Naaicentrum de Speld, Danglez, Merckwaerdigh.


3 opmerkingen:

Sigrid zei

Gefeliciteerd met de award, zeker verdiend.
En leuk om te lezen dat mijn beschrijving je geholpen heeft met de start.

Jos van KloskaCreAtief! zei

helemaal verdiend!

Tialda zei

Gefeliciteerd!!

Zijden jurkje deel 2

De satijnzijde die ik gebruik is best dun, om de stof wat meer body te geven, heb ik de stof tegengevoerd met een zwarte katoenen/zijde ...