zondag 18 juli 2010

bh haltertopje "Open your Eyes"

Gisteren hadden we een erg leuk feestje, ik wilde daar een topje voor maken, omdat het in een grote tent gehouden werd, wilde ik niet te warm gekleed gaan. Ik vind het erg leuk om mijn lingerie te verweven met bovenkleding. Het moest weer een top worden met een ingebouwde bh en cups van padding. Deze padding is niet rekbaar en niet dik. Ik heb het voorpand klokkend laten vallen, omdat ik graag mijn buik wil camoufleren. Het patroon heb ik zelf getekend, ik heb hier verschillende patronen van mijn lingeriecursussen voor gebruikt om het patroon te maken. Het voorbeeld van mijn bhhemdje en een voorbeeld van Marjan voor een bh met 1 cup. Ook heb ik in het boek van Merckwaerdigh gekeken, hoe de vertikale cups getekend moesten worden. Dus een mix van grondpatroon, die ik bij Marjan heb geleerd en Merckwaerdigh.
 De zijcup heb ik doorlaten lopen in de halter en verstevigd met mesh aan de binnenkant.
Het elastiek heb ik met de elastiekvoet van de lockmachine aangezet, omdat ik een beetje in tijdnood zat. Ik had de spanning voor het elastiek iets losser moeten laten. Het elastiek zit er strak in, maar past allemaal nog wel.
Yesterday we had a fun party, I wanted to make for a top because it was held in a tent, I did not want to dress warmly. It was again a top with a built-in bra and padding. This padding is not elastic and not so thick. I have the front gurgling dropped, because I like to disguise my belly. The pattern I have self-signed, I have different patterns of my lingerie courses used to make the pattern. The example of my bra top and an example of Marjan for a bra with one cup. I also looked in the book of Merckwaerdigh, how to sign the vertical cup. So a mix of basic pattern, which I have learned in my lingerie course and the book of Merckwaerdigh.

The sitecup, I run through the halter and reinforced with mesh on the inside.
The rubber band I have stitched with the elastic base of the machine lock turned, because I have to rush a bit Sat I had the tension of the elastic to loosen them. The rubber band is tight in there, but still fits all.
Mv is wat wijder dan het bhgedeelte en ik heb mijn vouw niet laten vervallen, maar gebruikt om ruimte in het voorpand te krijgen. Ik heb het in een plooi gelegd en zo met ronding van de cups meegestikt. (hoop dat het te zien is)
The frontsite is a bit wider than the bra and my folding is used to lapse, but used the space in front to gain. I've put in a fold and thus with curvature of the sewn cups. (I hope you can see it)






















Hier nog een aanzicht van de zijkanten. Ik heb elastiek met lusjes gebruikt, omdat ik satijnband wilde weven. Here is a view of the sides. I have used elastic tabs, because I wanted to weave satin band.

Een paar weken geleden had ik al een proef gemaakt met deze vertikale cups, daar was de verhouding niet goed van. Ik heb toen de romp bewaard, om mijn nieuw cups in te kunnen passen. Sannalin en Tina hebben hier een keer een stukje over geschreven. Erg handig. Je hoeft zo alleen de cup in elkaar te stikken. Ik stik deze cups dan met een lange stiksteek (6) vast aan de romp, alleen in het okselgeelte zit dan geen elastiek.
A few weeks ago I had a test made with this vertical cups, since the ratio was not good. I then kept the body, to my new cups to fit. Sannalin and Tina have here once a piece of writing. Very useful. You do so only to choke the cup together. I then sew cups with a long stitch (6) attached to the fuselage.

6 opmerkingen:

Jos van KloskaCreAtief! zei

helemaal geweldig je top, kan ik er ook eentje bij de je bestellen in mijn maat?

Kim zei

Wow!! Die ziet er stoer uit! Heel leuk!

Marian zei

Jeetje... vind dit echt een waar kunstwerk.
Het 'past'gewoon allemaal, de stof,het patroon, de uitwerking.
Prachtig hoor.

Peliroja zei

Mooie naam/stofje, doet me denken aan de film 'Abre los ojos'. Ik vind het een prachtige top, mooi gemaakt en zo koop je ze niet in de winkel!

simoneannemone zei

Wat een mooie haltertop heb je gemaakt!
Mooi model heb je getekend, de stof past daar helemaal bij.

Je bent heel erg goed bezig!

Saskia

Ineke zei

Hoi Diana, Weer een echte ~Poetsie~, erg mooi zowel de stof als het model. Prachtig!!!

Zijden jurkje deel 2

De satijnzijde die ik gebruik is best dun, om de stof wat meer body te geven, heb ik de stof tegengevoerd met een zwarte katoenen/zijde ...