vrijdag 7 oktober 2011

Slipdress

Ik heb al heel veel lingerie gemaakt maar had nog geen leuk nachtjurkje gemaakt. Een paar weken geleden hadden met ons ZLMforum de 8e lingeriedag. Ik vind het dan altijd wel leuk om voor die dag iets nieuws te maken. Dit is mijn slipdress geworden.
Ik heb kant voor het bovenpand, satijnlycra en een smal kantje om de onderkant van het jurkje mee af te werken gebruikt
Uit mijn lingeriecursus II heb ik dit jurkje gemaakt. Ik heb het patroon wat aangepast. De onderkant is de basis en ik heb voor de triangelcups een apart patroon gebruikt.
Om mijn rugpartij er ook uit te laten springen, heb ik spagetthibandjes gebuikt om samen te laten komen naar de ring op de rug.


6 opmerkingen:

simoneannemone zei

In het echt is hij nog mooier dan op de foto!

Weer een hele mooie creatie met zoals altijd oog voor detail.

Groetjes,
Saskia

Sannalin zei

Erg mooi Diana, staat ook nog steeds op mijn verlanglijstje. Maak je hem ook in het wit voor je huwelijksnacht hahahaha.

San

Marian zei

Wauw...prachtig is die, ook leuk zo met die reep kant nog onder de cups...én ook de achterkant is super!!

Jos van KloskaCreAtief! zei

De voorkant is erg mooi met het kant zo en de achterkant springt er inderdaad uit ja. Weer een echte poetsie, applaus!!

Kim zei

Wow Diana, die is echt gaaf!!! Ik zou hem echt gelijk kopen wat mooi met de verwerking van het kant en de bandjes aan het achterpand!! Jeetje wat gaaf!

Mag ik vragen waar je satijnlycra koopt? Ik ben er al een tijdje naar aan het zoeken, maar zonder resultaat.

Peliroja zei

Heel mooi geworden, wat heb je dat kant mooi verwerkt zo! En die bandjes geven het net weer wat extra's!

Zijden jurkje deel 2

De satijnzijde die ik gebruik is best dun, om de stof wat meer body te geven, heb ik de stof tegengevoerd met een zwarte katoenen/zijde ...