zaterdag 31 december 2011

Mijn lingerie van 2011

Afgelopen jaar heb ik heel wat uurtjes achter de naaimachien doorgebracht.
Dit is het resultaat:
Setjes
Achterkanten

Badkleding

Boxers en slip 

Losse bh's
Ik heb ook nog een aantal jurkjes gemaakt en een aantal setjes voor anderen.
 


En last but not least, ik heb nog een aantal setjes voor www.lilin.nl mogen maken voor de verkoop. Ik ben ook nog met een spannend project voor Olympische sporters bezig geweest. Voor een fotoshoot heb ik een aantal ontwerpen moeten uitwerken. Ik werd benaderd door www.zwartopwitdesign.nl Ik kan hiervan nog geen foto's laten zien, het productieproces is net opgestart. Rest mij nog iedereen een heel gelukkig nieuwjaar toe te wensen.


vrijdag 23 december 2011

Elke maand een kledingstuk (december 2011)

Vorige week heb ik dit jurkje gemaakt, het is een patroon uit de Burda van augustus 2007. Dit is mijn bijdrage voor elke maand een kledingstuk
Ik heb ervoor gekozen om 2 verschillende stofjes te gebruiken. Een digiprint en een zwarte viscose lycra. Hierdoor kun je de bolero goed zien.
Ik ga er nog een maken, met dit stofje, gecombineerd met een paarse viscose lycra. Het patroon is ook heel erg geschikt om er een shirt van te maken.



Ik wil iedereen hele fijne feestdagen toewensen en een gezond 2012.

zaterdag 10 december 2011

Zijden set


Afgelopen weken heb ik niet bepaald stil gezeten. Ik heb samples gemaakt voor een nieuwe lingerielijn. Ik kan er helaas nog niets van laten zien. Het was erg leuk en intensief om te doen. Hopelijk kan ik jullie nieuwsgierigheid snel beantwoorden met foto's.

Last few weeks ago, I made ​​samples of a new lingerie line. I can unfortunately show you nothing . It was very intense and fun to do. Hopefully I can quickly answer your curiosity with pictures.

Hierna heb ik een week rust genomen, want het was toch wel erg veel. In die week hebben we heerlijk filmpjes gekeken. En ik heb een aantal schetsjes gemaakt. Een van de schetsen heb ik uitgewerkt in een zijden setje. Dat stond al zo lang op mijn verlanglijstje. Ik ben naar Hoofs gegaan om stretchzijde te kopen. Het is een prachtige kwaliteit met een schitterende kleuren, ik was meteen verliefd op het stofje. Ik heb het gecombineerd met een mooi kantje.

I had to take a good rest, for a week, because it was a lot of work. During that week we looked some great movies. And I made ​​some sketches. One of the sketches I worked out in a silk set. That was something that stood so long on my wishinglist. I went to Hoofs to stretch to buy silk. It's a wonderful quality with brilliant colors, I was immediately in love with the fabric. I have combined with a beautiful lace.
Ik ben deze keer eerst begonnen met de string en slip. Met het tekenen van het patroon, heb ik rekening gehouden met de een-zijdige rek van de zijde. Ik heb dus geen rekpercentage van de kruislengte afgehaald. Anders kom je die lengte te kort. Ik heb een poosje geleden wat stofjes, kantjes en elastiek geverfd, het elastiek paste precies qua kleur bij mij setje, dus die heb ik gebruikt. Ik heb kleur nr 10 Cherry Flame (tinnetje van Dylon) gebruikt.

This time I first started with the string and slip. With the signing of the pattern, I take into account the one-sided rack of silk. I have no Elongation length of the cross removed. Otherwise the lenghth is to short. A while ago I have painted some fabrics, lace and elastic, the elastic fit right color in my kit, so I used it. I have used color no 10 Cherry Flame (Dylon).

Op Youtube heb ik een aantal filmpjes bekeken, hoe je zelf bloemetjes kunt maken. Het is me uiteindelijk gelukt om een roosje te maken met satijnlint, wat een gepriegel.

On Youtube I've seen some movies, how you can make flowers. This is me finally managed to make a rose with satin ribbon, which is a fiddling.

De bh was als laatste aan de beurt, ik heb ervoor gekozen om de bh helemaal van zijde te maken. Het kant heb ik terug laten komen op het rugpandje en schouderbandjes. De cups zijn voorgevormd met padding, daarna heb ik een piepschuimen bal genomen om de cups verder te bekleden. (goede tip van Saskia). Ik heb kleine plootjes in de oksel gelegd en aan de onderkant voor een speels effect.
Ik ben erg blij met deze set, het is eens heel wat anders, qua kleur.

The bra was the last turn, I chose to make the bra out of silk. The lace is used in the backpart and shoulder straps. The cups are molded with padding, then I have a styrofoam ball taken to further the cups to coat. (tip of Saskia). I have placed little pleats in the armpit and at the bottom for a playful effect. I am very happy with this set, it was once quite different, in color.

Jurkje 112 uit de Burda februari 2016

Dit jurkje is volgens patroon 112 uit de Burda van februari 2016. Mijn zusje Astrid was zo lief om een paar 'aan' foto's te mak...