zaterdag 14 april 2012

Vintage bra sewalong en corrigerende slip


Eindelijk na een aantal weken niet achter de naaimachine kunnen zitten, heb ik weer een leuk projectje af kunnen maken. Ik zag een paar maanden geleden een leuke sewalong op de blog van Ohhh LuLu en heb het bh patroon besteld.
Ik kan jullie melden dat ik eindelijk klaar ben, joepie. J
Ik moet zeggen, dat ik toch nog heel enthousiast over het bhtje ben. Ik heb de bovencup flink verlaagd en ik heb aan de okselkant ook nog een extra reepje weggehaald. Ik heb vaak tijdens het maandelijks probleempje veel last van de beugels, dan is dit een prima alternatief.
Denk er een stukje aan, dan heb je schitterend nachtjurkje. Ik moet toe geven, dat dit toch lekker zit. Ik heb licht elastisch satijn gebruikt. Voor een bikini vind ik dit modelletje ook leuk, kortom ik ben erg blij, ik heb ook een corrigerende slip gemaakt, best een leuk retrosetje bij elkaar. Wat vinden jullie, moet ik het roosje laten zitten of eraf halen? Ik ga voor het verwijderen.
Ik mis de onderrand ook niet, ik heb maar smal elastiek gebruikt. Ik heb van het patroon de grootste maat gebruikt , maar uiteindelijk toch weer wat verkleind op de aansluitnaad van de onder en bovencup. Mijn bustepunt zou nog iets meer naar binnen mogen. Ik heb het rugpandje verbreed om een rugsluiting van 3 haakjes breed te gebruiken.
Conclussie de bh is na alle aanpassingen een draagbaar model geworden.

De corrigerende slip stond ook al een poos op het verlanglijstje, ik heb hem simpel gehouden, alleen een hele stevige elastische stof gebruikt. De buik wordt goed gecorrigeerd, zonder dat je een verplaatsing van rolletjes krijgt. Ik ben deze keer uitgegaan van het boek een Tweede Huid van Merckwaerdigh. Ik heb het basisipatroon getekend, begonnen met maat M en verder gegradeerd naar de maten XS tot XXL. De enige aanpassing die ik in het patroon gemaakt heb, is het kruisdeel, dat heb ik minder groot gemaakt.  Weer een fijn basispatroon erbij om mee te werken.




7 opmerkingen:

Emma zei

Hej,eigenzinnig typje :-) goed te zien dat je weer wat hebt gemaakt.
De hele sewalong had ik gemist??
Het is leuk geworden. Mooie kleur blauw en dat elastiek is ook gaaf.
Grappig om te lezen hoe je het patroon hebt aangepast.
Ik heb het patroon ook maar meteen besteld.

poetsie zei

Ik zal volgende keer ook aan jou denken, jij houdt ook van Vintage. Het was erg leuk om te doen.

Sannalin zei

Het ziet er mooi uit al houd ik zelf niet zo van dit modelletje, maar het zal wel lekker zitten denk ik.

San

Jos van KloskaCreAtief! zei

wat een mooi setje is dit! Waar heb je die blauwe stof vandaan?

Als jij praat over wat aanpassingen dan lijkt het altijd zo makkelijk...Ik heb toch echt koud watervrees dan.

Marian zei

Ik vind dit samen eigenlijk best een mooi setje, ook al is een vintage setje altijd een beetje saai,
ligt niet aan jou hoor, het kan gewoon niet kleurig enzo.
Je hebt een prachtige kleur gekozen voor de bh, en het zou idd voor een bikini ook een mooi bovenstukje zijn.
Ik zou het roosje laten zitten, breekt toch wat ;)

Tialda zei

Fijn dat je toch weer een project hebben kunnen doen! En een heel leuk project!
Ik zou het roosje (of een alternatief) laten zitten, het wordt anders zo saai...

Corina zei

Fijn dat je weer iets kunt doen, het is een mooi setje geworden vind ook de kleur leuk hou wel van blauw. Ik zou ook het roosje laten zitten

Corina

Zijden jurkje deel 2

De satijnzijde die ik gebruik is best dun, om de stof wat meer body te geven, heb ik de stof tegengevoerd met een zwarte katoenen/zijde ...