zondag 26 augustus 2012

Nieuwe stofjes voor nieuwe setjes

Afgelopen vrijdag ben ik op pad geweest om een aantal stofjes, kantjes en elastiek in te kopen. Het is hartstikke fijn voor ons lingerieontwerpsters, dat er weer nieuwe webshop bij zijn gekomen, dan hebben we weer meer keus om te kiezen uit andere stofjes en kantjes. Deze keer heb ik mijn spulletjes ingekocht bij Lijfgoed. Ik vind het altijd heel belangrijk om de stofjes te bekijken, als de mogelijkheid er is, maak ik er gebruik van. Ik heb gisteren gebeld en mocht langskomen bij Cassandra, het was een leerzame ontmoeting. Verschillende tips gekregen over het fotograferen en ondernemen.
Zo ben ik bij Margreet van Dam van Merckwaerdigh ook al een paar keer langs geweest met haar heb ik ook over het ondernemen gesproken. Met Marjan van Naaicentrum de Speld wissel ik regelmatig van gedachte, zo leer je iedere keer weer een beetje bij. Met Sabine van QueenB heb ik ook van gedachte gewisseld, ik vind het zo leuk om van verschillende dames tips te mogen krijgen, het helpt mij weer een stapje verder om mijn weg te vinden.
Met Sandra van Sannalin zit ik regelmatig te brainstormen. En 2 dames van het forum helpen me ook regelmatig om van gedachte te wisselen, Marian en Quickie. Met deze dames ben ik regelmatig ontwerpen aan het uitvogelen, heel gaaf om te doen en vooral ook super leerzaam.
Ik wilde deze dames graag eens in het zonnetje zetten, wat heerlijk om jullie te hebben leren kennen. Hoop nog lang contact met jullie te houden.

 
 
Even nog een update van mijn lieve schatte katjes, ze zijn gisteren bij de dierenarts geweest voor de prikjes en wormenkuur, ze zijn kerngezond. En ook best belangrijk om te weten, het zijn 2 katertjes. Ze zijn al flink in gewicht toegenomen, het gewicht is bij beide katjes bijna verdubbeld, wat gaat dat toch hard. Marjan, ik ben zo dolgelukkig met de katjes
 
 
Vrijdag is er een nieuwe klant op bezoek geweest, een bodybuildster, die een wedstrijdbikini op maat wil laten maken. Dat wordt een nieuwe leuke uitdaging, dit is voor ons beide de eerste keer. Ik had een aantal stofjes voor haar klaar gelegd om uit te kunnen kiezen. Dat is altijd het moeilijkste voor de dames, er is ook zoveel keuze uit verschillende kleuren. ik heb toen een aantal stofjes weggelegd en zo heeft ze uiteindelijk een hele mooie kleur uitgekozen. Ik ga eerst aan de slag voor haar om een proef te maken, zodat we kunnen sleutelen aan het patroon. Verder nog flink wat research doen op internet om te kijken, welke eisen eraan de wedstrijdbikini's zitten. Bij Marjan heb ik prachtig stof gezien, die wellicht ook in aanmerking kan komen.

Zaterdag hebben we nog een heerlijk etentje gehad met mijn schoonmoeder, deze dame werd 90 en dat moest natuurlijk gevierd worden. We hebben heerlijk met familie en vrienden gegeten bij De Prins in Berlicum. Daarna hadden we nog een leuk en erg gezellig feestje bij Ton. Heerlijk om weer gezellig te kletsen met vrienden en kennissen. Ik had voor zijn verjaardag een boxer gemaakt, die wilde hij al jaren graag hebben, dit is hem geworden, ik hoop dat ie past.

Komende tijd weer volop werk aan de winkel, heb er helemaal zin in.

9 opmerkingen:

Couture Carrie zei

Beautiful!

xoxox,
CC

Sannalin zei

Hai Diana,

Ik ben ook erg blij dat we zulke vriendinnen zijn geworden, het is erg fijn om met iemand te kunnen brainstormen met dezelfde passie.Samen hebben we al erg veel van elkaar geleerd en doen dat nog steeds eigenlijk.

Je hebt weer leuke stofjes ingekocht. En paste de Boxer? die ziet er erg strak uit!

Groetjes San

Handige Handjes zei

Da's toch wel weer een groot voordeel van het internet..want hoe zou je elkaar anders ooit moeten vinden??
Fijn dat je door o.a. het lingerie-forum nu je passie kunt delen en ervaringen op het ondernemersvlak kunt uitbreiden.
Die herenboxer ziet er gaaf uit...

simoneannemone zei

Leuke stofjes heb je gekocht!

Leuk al die contacten via internet. Zo wordt de wereld groter en kun je veel van elkaar leren.

Saskia

Emma zei

Heerlijk al die nieuw stofjes en kantjes. Daar wordt ik altijd zo blij van.(en dit keer een tikkie jaloers:-).
En idd lang leve het internet en het forum!Anders hadden we van elkaars bestaan niet geweten.Ik vind het een verrijking.

Marian zei

Dank je voor je lieve blogje..enne ha ha,dat witte met grijze bloemetjes lycraatje...heb ik ook..kon het niet weerstaan toen ik de triangel beugeltjes bestelde.
En die poesjes..helemaal schattig, je zal er je handen wel aan vol hebben.

Tialda zei

Heerlijk al die contacten en inspiratie! En mooie dingen die je hebt gekocht!
Voor de wedstrijd bikini voor Fitness moet je even contact zoeken met Jos, die heeft er dit voorjaar eentje gemaakt!
Zoooo schattig die jonge katjes

Jos van KloskaCreAtief! zei

Wat leuk, ik begin net aan mijn tweede bodybuild wedstrijdsetje nu ik terug ben van vakantie!

Wat fijn om te lezen dat er tegenwoordig zoveel tips en trucs met elkaar gedeeld wordt in de lingerie wereld.

Couture Carrie zei

Hi darling,
Thanks for stopping by!
Just wanted to say that I have really been enjoying the gorgeous bra and panty set you made for me :)

xoxox,
CC

Zijden jurkje deel 2

De satijnzijde die ik gebruik is best dun, om de stof wat meer body te geven, heb ik de stof tegengevoerd met een zwarte katoenen/zijde ...