zaterdag 11 augustus 2012

Shirt en jurk uit de knip

Vorige week heb ik een heleboel tricots geknipt om shirtjes en jurkjes van te maken. Tevens een aantal patronen uit verschillende bladen gehaald. Mijn eerste shirt wat af was, is deze een patroon uit de Knip van April 2012. Deze stof was lekker afgeprijsd op de markt en heb het toen ook meteen meegenomen om dit leuke shirt van te maken. Het geschulpte kant, heb ik uitgeknipt uit een brede strokenkant en vast gestikt aan de onderkant van de mouwen en shirt. Aan het bovenkant hoorde nog een extra flapje, die heb ik achterwege gelaten, omdat ik er niet uitkwam, hoe het vastgestikt moest worden. Vind het zo ook goed, ik vind heel mooi geworden.
detail strokenkant

Het patroon is top nr 28 uit de Knip april 2012





 Deze 2 shirtjes moeten nog afgewerkt worden, een mouwloos shirt en de andere heeft een kapmouwtje.










De jurk is afgezet met picotelastiek, heeft een v-hals en losse korte mouwen. Het is een simpel modeltje maar zit heel mooi, dit patroon komt ook uit de Knip, ben alleen even kwijt welke het ook alweer was. Er hoort eigenlijk een overslag in verwerkt worden.





6 opmerkingen:

Marian zei

wow, jij zit niet stil,prachtige en vrolijke shirtjes en jurkjes... hier is het gewoon keer niks, een hoop getreuzel..

Corina zei

Zo productie gedraaid, leuke modelen zeg. Vind het ook weer hele leuke stofjes die je hebt gebruikt, voor al de eerste.

groetjes Corina

simoneannemone zei

Wat een leuke shirts en jurk heb je gemaakt.

Mooie stofjes heb je er voor gekozen.

Saskia

Emma zei

Dat ziet er weer prachtig uit.
Leuke stofjes en vooral als ze dan nog goedkoop zijn heb je nog meer lol bij het maken.

Neeltje zei

Nou, jij gaat lekker. Mooie shirts en jurk van prachtige stofjes. Fijn dat de patronen goed zitten. Dat scheelt een hoop werk voor het aanpassen.

Neeltje

Sannalin zei

dat is weer een mooie aanvulling op je gardarobe!

San

Zijden jurkje deel 2

De satijnzijde die ik gebruik is best dun, om de stof wat meer body te geven, heb ik de stof tegengevoerd met een zwarte katoenen/zijde ...