zondag 24 februari 2013

kleding gemaakt

Deze rok en shirt heb ik begin januari gemaakt. De basis van het shirt is mesh, de mouwen zijn van kant en in het voorpand is strokenkant verwerkt.Het stofje van het rokje was ook een rest lapje, dat heb ik versierd met een kantje.            
                                                                                         
Het jasje is van wol, het was een restantje 1,35 m.
Vond het jammer dat er niet meer van was, dan had ik er een lange mantel van gemaakt.









 






Dit zwarte jurkje met rode stiksels is een patroon van Vogue. Ik had deze al eens gemaakt in een acrylstofje, deze viel heel erg groot, ik had die al verkleind vanuit de zijnaden, vond dat nog niet helemaal goed. Deze jurk is helemaal aangepast, nu past ie perfect, ik heb punto di roma gebruikt, dat is een hele fijne jersey van een zwaardere kwaliteit. Daar kun je ook mooie jasjes van maken en zelfs bh's, deze stof was een aanrader van Marjan, ze heeft niks teveel gezegd.
De hals heb ik afgewerkt met een picotje.

9 opmerkingen:

Alice zei

Mooie setjes heb je weer gemaakt. Leuk de verwerking van het kant op de mesh, geeft een hele sjieke uitstraling op deze manier en je restjes kant komen zo ook mooi op. Groetjes, Alice

Emma zei

Wat een mooi geheel is het geworden,al die prachtige stofjes in een jurk.
Het zal je mooi staan.
En dat jasje is een snoepje,die hoeft niet lang te zijn.Prachtig patroon heb je daar voor gebruikt.
En een LBD hoort in iedere kast.

Jos van KloskaCreAtief! zei

echte poetsies vol details!

Corina zei

Dat zijn stuk voor stuk weer hele mooie creaties, weer heel veel details er in verwerkt. Hier zul je weer heel veel plezier van hebben, en weer veel complimenten mee oogsten.

Corina

Neeltje zei

Mooie creaties heb je weer gemaakt. Dit is een leuke manier om restjes op te maken en geeft een verrassend effect van kant op mesh. Dragen de exemplaren allen goed?

Neeltje

simoneannemone zei

Leuke kleding heb je gemaakt.
Ook deze hebben weer echt een Poetsielook!

Saskia

Couture Carrie zei

Gorgeous pieces!
Love the jacket!

xoxox,
CC

Bets zei

Wat is dat weer mooi geworden Knap gedaan hoor.
gr bets

Couture Carrie zei

Amazing pieces, darling!
Love the turquoise and black jacket!

xoxox,
CC

Zijden jurkje deel 2

De satijnzijde die ik gebruik is best dun, om de stof wat meer body te geven, heb ik de stof tegengevoerd met een zwarte katoenen/zijde ...