zaterdag 31 augustus 2013

Body, string en slip

 In deze post liet ik een ontwerp van een string zien, die uitgewerkt moest worden voor de cursus bij Merckwaerdigh. De uitwerking is nog niet helemaal goed, de verhoudingen kloppen nog  niet. Zo had de string lager moeten zijn. De string is wel draagbaar, toen ik dit kantje kocht was ik op slag verliefd...




Deze slip lag al een hele poos te wachten, in mijn oude maten... Die heb ik aangepast op de nieuwe maten, heb bij deze slip geen extra details toegepast, stofje doet z'n werk.
het stofje heb ik nog bij Eline Kleinvak gekocht. Ik ben gek op poedertinten, doet me altijd aan Vintage denken. Ik kan het lapje niet vinden....ik wil er nog een bustier bij gaan maken...
 
De body had ik deze zomer al gemaakt. De cups heb ik gevoerd met padding en deze heb ik beugelband weer aan de buitenkant gestikt, dat breekt een beetje. Het stofje komt bij Lijfgoed vandaan.  



 

6 opmerkingen:

Gondalien zei

Stuk voor stuk mooie creaties. De achterkant van de zwarte slip vind ik super. Bij de voorkant mis ik wat details, het buikgedeelte oogt zo groot t.o.v het achterpand.

Sigrid zei

Mooi werk zoals altijd. De aclhterkant van je slip is heel mooi.

Neeltje zei

Wat een mooie stukken. Ik vind je slipje ondanks dat hij te hoog is erg mooi. Ga je hem nog eens maken?

Neeltje

Jos van KloskaCreAtief! zei

Pareltjes!

poetsie zei

@Gondelien, dat vind ik ook, ik ga nog eens maken, dan zoals ik hem er zelf zou laten uitzien.

Bets zei

Het zijn allemaal weer plaatjes geworden. gr bets

Zijden jurkje deel 2

De satijnzijde die ik gebruik is best dun, om de stof wat meer body te geven, heb ik de stof tegengevoerd met een zwarte katoenen/zijde ...