vrijdag 15 augustus 2014

Bikini Wendy

Ik vind het nog steeds heel bijzonder om voor vaste klanten iets te mogen maken. Deze keer mocht ik een bikini maken. Ik had cups van het patroon nog ietsje aangepast en nu zijn ze perfect. Het is toch een kwestie van finetuning. 

De dame in kwestie is vanmorgen langs geweest en was blij met het resultaat, dat is toch altijd een beetje spannend.Ze vond de gekruiste bandjes ook fijn zitten, die zorgen ervoor dat het aanzetpunt van de schouderbanden precies boven het tepelpunt zitten. Dat verhoogd het draagcomfort bij een grote maat.

De cups zijn gevoerd met een zwarte lycra die iets steviger is dan 'gewone' lycra, zo ook het lijfje. De slip is ook gevoerd maar dan met 'flubber'.

 Ik heb nog een klein spietje tussen de zijcup en bovencup verwijderd, zodat het aanzetpunt van het schouderband nog ietsje meer naar het midden verplaatst is. Dat spietje heb ik middenvoor aan de bovencup er weer aangetekend, nu sluit het middenvoor bijna helemaal aan. Ook heb ik het bustepunt nog ietsje verlegd, dat zit nu ook optisch mooier. 






Voor deze bikini heb ik vanuit cup 115B volgens de Merckwaerdigh methode getekend. Het eerst testmodel was vanuit 120B getekend, daar moesten zoveel aanpassingen in gedaan worden, dat we besloten hadden om toch een kleinere maat te nemen. 



4 opmerkingen:

Jos van KloskaCreAtief! zei

Wat heerlijk om iemand zo blij te kunnen maken met zo'n mooie bikini, die zullen er niet veel zijn in haar maten. Geen wonder dat je klanten steeds terugkomen!

poetsie zei

Dank je wel Jos.

Atelier Eigenhandig zei

wat een prachtige bikini! Net als je overige creaties, die mogen erook zijn.

Groetjes van Janny.

Marian zei

Lijkt me toch zo moeilijk, om voor iemand zo'n grote maat te maken,...knap hoe je dat telkens weer doet...en inderdaad geen wonder dat Ze terug komen....

Zijden jurkje deel 2

De satijnzijde die ik gebruik is best dun, om de stof wat meer body te geven, heb ik de stof tegengevoerd met een zwarte katoenen/zijde ...