maandag 31 augustus 2015

Triangelbra

Ik ben bezig met het ontwikkelen van een patroon voor een triangelbh en/of triangelbikini met beugels. Het begint steeds meer vorm te krijgen. Ik ben nog bezig met de puntje op de i te zetten.

I'm working on a pattern for a triangelbra/triangel bikinitop with underwires, it's is almost ready. I'm still working on the tutorial and discription of the pattern. The testing is almost reading. 

 Het was heerlijk weer, dus ben ik lekker buiten gaan zitten om de bh te maken. 
De verticale naad mag nog ietsje afgevlakt worden bij het bustepunt en een heel klein beetje uitgehold worden. Bij deze bh is middenvoor verlaagd, je gebruikt dan pushup beugels. 

The weather was lovely, so I went outsite, to sew in our garden. The vertical seamline needs some moderation. I have lowered the bridge to a plunch bra, so you need to use pushup wires.


 Bij deze bh heb ik ook een slip gemaakt/getekend, deze keer een hipster met een a-symetrische look. De uitdaging was 40cm x 150cm lycra en 25cm x 60cm mesh
I made also panties with an a-symetrical look. The challenge this time was, to use just a small piece of lycra (40cm x 150cm) and mesh (25cm x 60cm)

 De bh heb ik van de week al 2 keer gedragen en zit erg comfortabel. Ik heb dit patroon  uitgewerkt in meerdere maten, dit is maat 75E. In de zijnaad zit een baleintje verwerkt en de cups zijn gevoerd met een zachte padding.
I have worn this bra a few times and it's very comfy, great shape. This pattern is graded in several sizes. 



vrijdag 21 augustus 2015

Lingeriepakketten, DIY lingeriekits

Voor degene die zelf ook eens lingerie willen maken, maar niet precies weten wat ze allemaal moeten bestellen...op mijn website Poetsie, heb ik een aantal lingeriepakketten samengesteld. Voor de lingeriepakketten klik hier.
Je kunt bij de pakketten aangeven of je wel of geen padding of powernet erbij wilt bestellen en de kleur. Dit zijn enkele voorbeelden van de pakketten

It is possible to make your own lingerie, perhaps you don't know, what you should order, I made some diy kits, with all the materials you need. And you can choose if you want to order powernet or padding with your kit, or nothing extra. to order DIY lingeriekits 
Some examples:



zondag 16 augustus 2015

Balconette bra lips & lipstick

Deze balconette bh met verticale belijning maakte ik voor mezelf. Vaak gaat het in fases, uitproberen, weer aanpassen. . . voor de schouderbanden wilde ik eens wat anders, dan is het zo leuk om samen met een lingerie maatje te brainstormen, dat is zo inspirerend, hoe zou het ontwerp eruit kunnen zien, welke fournituren ga je gebruiken...


This balcony bra I made it for me. Many times it takes a while, before I'm satisfied about the fitting and the design. It's very inspiring too do some thinking with a lingerie budy, how the design could look like. What kind of trimming...




















Het stofje kocht ik een poos geleden bij Lijfgoed, erg ruime winkel en mooie werkruimte, de moeite waard om eens langs te gaan.
I bought this fabric at Lijfgoed, very nice big shop and working space.
















 Voor de schouderbanden wilde ik eens wat anders, ook hier had Renate wat ideetjes uitgewisseld. Ik had mooie paarse tule en knalroze satijnlint. Ze legde me uit hoe je tule mooi kunt rimpelen. Dat heb ik toegepast bij deze bh en het tule is weer omwikkelt door het satijnlint, dat heb ik op verschillende plaatsen vastgestikt met een knoopsgatsteek. 

For the shoulderstraps I had pretty purple tulle and bright pink satin ribbon . She explained to me how to pucker pretty tulle . I have used in this bra and the tulle again wrapped by satin ribbon , which I have at several positions stitched with a buttonhole stitch .





















De cups zijn verticaal, ik vind het een uitdaging om die mooi rond te krijgen, als je niet oplet heb je zomaar erg puntige cups. Het rond maken van de cups, doe ik op het patroon, aan de verticale naad, daar vlak ik de 'punt' goed af, het stukje wat daar weggaat, moet je compenseren, dat doe ik in aan de okselkant en middenvoor, je legt het daar wat uit, zodat je geen ruimte tekort komt. Een andere aanpassing die ook noodzakelijk was is aan de bovenkant van de verticale naad, ik heb daar de lijn een klein beetje uitgehold, zodat de cup boven ook netjes aansluit. 

These cups are vertical, I think it's challenging to get beautiful round cups. I made some changes in the seamline of the vertical cup. In the vertex, there I flattend the seamline at the vertex a litte bit and put it back in seamline of the wires, so there is enough space. (I hope the translation is oke for you, please give me some feedback, if it right or wrong). On the top of this seamline I made a little adjustment, I made the line just a little bit holow.



Jurkje 112 uit de Burda februari 2016

Dit jurkje is volgens patroon 112 uit de Burda van februari 2016. Mijn zusje Astrid was zo lief om een paar 'aan' foto's te mak...